Hello There!

Friday, December 28, 2012

Diranjang

Aku mahu diranjang,
tanpa alasan,
tanpa berdinding,
ia mudah tanpa halangan.

Aku mahu diranjang,
hirau tanpa siapa-siapa,
serik di hina,
biar kali ini diri sendiri suka.

Aku puas diranjang.

Wednesday, December 26, 2012

Bila lihat....

Bila lihat kelangit, gelap dengan mendung. Tiada bulan dan bintang. Selalu nya mereka itu lah yang menerangi alam ini semasa gelap gelita.

Bila lihat kehadapan penuh dengan hutan belantara. Tidak tahu apa yang akan di duga. Ada baik dan ada yang buruk, tidak tahu.

Bila lihat kebelakang penuh dengan ingatan yang baik dan buruk telah berlaku.

Melangkah dengan hirau apa-apa. Terus kehadapan. Biar baik dan buruk berlaku pada diri aku, cuma aku perlu berhati-hati.

Sunday, December 16, 2012

Satu di akhirnya juga satu

Satu juta,

"Cantik kereta aku?"

"Tinggi aku punya rumah?bukan takat besar"

"Mahal aku punya barang?"

Akhirnya,
nipis menjadi satu.

Saturday, December 15, 2012

LALU

Lalu melulu malu ke lu,
lu sendiri malu,
siapa yang tahu,
kami lalu letus menggaru.

Monday, December 10, 2012

Macam mana pun tak pernah cukup

Macam mana pun tak pernah cukup,
kejar lah hingga hujung,
tapi tiada penghujung,
sebanyak mana yang dapat,
macam mana pun tak pernah cukup.

Syukurlah apa yang diberiNya.

Thursday, December 6, 2012

Rindu

Bersetubuh dengan jiwa,
antara dua laluan,
ke kiri ke kanan,
haluan terus hingga tiada penghujung,
saling menekan,
saling menggenggam,
rindu.

Monday, November 26, 2012

Tolong man!

Mana gaban?
mana superman?
mana spiderman?
mana batman?
mana segala man yang di gilakan?

Tolong man!
segala tiada,
tiada yang menolong,
tiada pemimpin yang cuba menolong,
mana man nya?
mana kluangman nya?
mana ironman nya?

Tolong man!
mereka amat memerlukan.

Monday, November 19, 2012

Tangisi anak kecil

"Aku akan serahkan segala nya padaMu untuk agama ku! negara ku! keluarga ku!"

"Binatang!"

"Kau bom aku sehingga tiada jasad yang boleh untuk di kutip"

"Anak kecil yang berlagak berani!"

Bang!bang!

"Arghhh...Ya Allah.. ! Agar tuhan membalasnya!"

Masih membedil manusia yang tidak berdosa,
masih begitu,
memang mereka di jadikan manusia yang durjana di alam ini,
berdoalah kepada Nya,
selamat dan lindungi mereka di tempatkan ke syurga Mu.

Saturday, November 17, 2012

Mereka di sana

Mereka di sana derita,
kita di sini mengembira,
mereka di sana tangisi,
kita di sini melupai,
mereka di sana bermain dengan api,
tapi di sini masih seronok menjadi-jadi,
susah meraka,
ada kita kisah?
senang mereka,
ada kita kisah?

Membedil dengan bongkak,
kematian penghujung jalan.

Di sini membedil dengan bebalan fitnah,
kematian hati tidak kepangkal jalan.

Ingat saudara kita di sana,
ingat seagama kita di sana,
ingat pada Nya,
berdoalah,
jangan melupakan Nya,
memberi selamat untuk mereka.

Monday, November 12, 2012

Jalan berkepak

"Mentang-mentang i lawa"

"Aduh! muscle tak cukup lagi ni"

"i pegang tangan u keras la"

"biasa lah tu... weh kawan aku semua, awek aku lawa macam girl generation"

Semasa berjalan.

"i nak beli itu,nak beli ini, elok tak baju i pakai, nampak bogel tak?"

"i bangga lah dengan kelawaan u"

Semasa berjalan terjatuh si lelaki dalam longkang.

"i tak nak jalan dengan u sebab u busuk jatuh longkang. Kotor!"

Wednesday, November 7, 2012

Alhamdulillah

Dahulu aku meminta,
kini usaha.

Jadi kini aku memberi,
mereka hanya menerima.

Alhamdulillah.

Sunday, November 4, 2012

Sudah kecundang

Kederap pada pagi ini amat kecundang,
tapi masih bertahan,
anak kecil menjerit padaku,
"kenapa?sakit"
tapi masih bertahan,
aku akui tubuh ini telah larut,
dan mampu untuk lakukannya,
aku beralah akhirnya,
sudah kecundang.

Tuesday, October 30, 2012

Siapa gerangan sepatunya

Renyai-renyai berderai,
gemisik satu bercerai,
kasih nya puteri sungguh gemalai,
putera nya menunggu di majlis keramai,
mencari empunya sepatu siapa gerangan,
bagi cerita yang selalu diperceritakan.

Mungkin bersua,
mungkin pernah bersua,
mungkin seperti bersua,
mungkin tidak pernah bersua,
tapi masih mencari empunya sepatunya.

Saturday, October 27, 2012

Sembelih apa?

"Salam Aidiladha murid-murid!"

"Ye cikgu!"

"OK! Hari raya korban apa yang kamu tahu murid-murid?"

"Saya!"

"Yer Azwan..apa yang kamu tahu?"

"Sembelih kambing lembu"

"Selain tu murid-murid sekalian!"

"Sembelih cikgu, sebab cikgu wat kelas masa raya!"

Cikgu itu senyap seketika kerana dia telah membuat kelas ganti pada hari raya korban.

Selamat hari raya Aidiladha. Semoga sekalian sanggup berkorban demi agama dan pertahankan agama kita.

Wednesday, October 24, 2012

Tiba buta

Hitam,
tiada pemandangan untuk aku lihat,
aku meraba-raba,
hanya rasa,
pedih aku dapat rasa.

Mengharap kembali biasa,
tapi aku masih meraba-raba,
hanya dapat merasa,
hanya boleh salah pada diri,
dan hanya engkau boleh salahkan diri ini.

Walau di bukakan mata,
masih gelita,
tanpa arah untuk dijumpai,
seperti berada di laut,
dan sekelilignya sama,
yang terbentang luas tanpa arah.

Genggam lah aku,
pimpin lah aku,
erat aku,
mencari tuju,
untuk menuju untuk aku tuju.


Friday, October 19, 2012

Wednesday, October 17, 2012

Satu

Satunya ada,
ada pada kamu,
tapi tiada pada aku,
kerana adanya kamu,
sebab kau satu,
aku jadi satu,
kerna kamu.

Tuesday, October 16, 2012

Friday, October 12, 2012

Seksa menahan

Senak secara tiba-tiba seperti serangan senyap mengguna sniper dan di tuju pada musuh. Dan rasa seperti biasa. Seperti kebiasaan selama seminggu ini, aku bangun pada 6.30 pagi dan lihat jam dan tidur kembali dan bangkit semula pada 6.45 untuk ke kerja. Tiba-tiba menyerang kembali, senak dan tiba-tiba elok.

Dalam hati "tak apa lah, dah pakai kemas kemain, dekat office nantilah."

Pandu saja kereta, aku sudah tersekat di kesesakan yang memusingkan pada pagi hari yang patut di hidang dengan cappuccino yang hangat rasa di tekak. Tapi di hangat dengan perasaan yang sering di main kan oleh kesesakan.

Dalam hati "Arghh.. pagi-pagi dah tak tenang!"
Sabar. Tiba-tiba serang kembali dan elok kembali.

Tiba di destinasi. Lihat jam masih awal untuk mengerjakan kerja dan aku seorang tiba pada awal pagi. Aku ke restoran mamak untuk menunggu sementara pejabat aku buka untuk mengerjakan kerja . Roti kosong dan milo ais hidangan pagi. Tiba-tiba menyerang, tapi aku cuba menahan. Aku makan dan minum. Belum sempat aku menghabiskan rezeki pagi aku, aku kembali semula ke pejabat aku.

Kelihatan masih belum di buka lagi. Aku tidak dapat berfikir. Ia menyerang dengan kuat. Sungguh kuat sekali. Aku menahan juga. Aku tidak selesa dan cuba berjalan mencari penyelesaian. Apakah nasib masih belum dibuka semua kedai.

Bisikan hati tidak peduli.
"Arghhh.. tak boleh jadi ni"
"Dia serang lagi..!"
"Aduh...!"

Puchong, kawasan tempat aku berkerja dan ada sebuah ejen syarikat tanah ini, aku tanpa segan aku masuk ke dalam. Hanya pejabat itu saja yang pekerjanya datang awal pagi sebelum ayam berkokok.

"Hello akak! mintak tolong sangat-sangat ni..ni hidup dan mati je! pinjam tandas"
"kejap yer dik..akak tanya orang belakang"
"perghh kak! tak kan nak pinjam tandas ada prosuder kot! tolong sangat-sangat akak..saya amat memerlukan..hampir dah ni!"


"kak jenah!ni ada budak datang office kita nak pinjam toilet"
"cakap tak boleh!"
"die memerlukan sangat-sangat kak! badan dah terbongkok-bongkok.. muka tak tahan tu..!"
"tak boleh!"

"akak! boleh lah akak!"
"Kak jenah tu assistant dik...dia tak bagi..akak mintak maaf..."
"tak pe kak! biar tuhan balas apa perbuatan yang di buat...aku betul-betul tak tahan nak terberak..nak terkeluar rasa ni..boleh akak semua buat orang yang betul-betul memerlukan macam ini."

Aku merenung muka pekerja-pekerja di situ sambil menahan keperitan kesakitan. Aku beredar sambil membongkok dari tempat itu. Aku cuba kembali ke pejabat dengan mengharap pejabat sudah di buka.

"Ya Allah! Syukur..."

Tanpa memikir aku pergi membuang segala ketahanan kesakitan aku selama 1 jam mencari tempat pembuangan sisa. Betul-betul terseksa kerana menahan berak.

Thursday, October 11, 2012

Kanta diri

Hanya teriak ku,
nangis ku,
tiada ada sepertiku dan mu.

Aku pekak pada diri ku saja,
susah untuk mencelik untuk mu,
tiap kali di kaburi,
aku sama begitu,
bukan yang baru.

Aku cuba,
mahu cuba lagi,
tanpa memutus tali,
walau semakin halus.
 

Friday, October 5, 2012

Aku bersendirian

Aku bersendiri, di belakangku.

"sorry mok, aku kene tidur awal sebab kawan aku masuk hospital"
"betul percaya lah,dia koma tak bangun-bangun."

Aku bersendirian, di kiriku.

"Bro, aku fight dengan budak semalam.."
"perghh! budak mana kau fight?"
"budak ni nak pecah kereta aku, aku kejar dia, dia nak lawan aku balik!"
"lepas tu?"
"memang pengsan lah, bawa dia pergi balai!"

Aku bersendirian, di kananku.

"vroommmmmmmmm! aku pecut!"

Aku bersendirian, di hadapanku.

"dei! roti kosong tambah 1 lagi!"

Aku bersendirian, aku ditengah.

..........................
hanya diam membisu dan membangunkan diriku tuk beredar.

Monday, October 1, 2012

Masa yang singkat

Masa yang singkat,
cepat berlalu,
lama menunggu.

Makin lama,
makin berisi,
makin bersendi,
makin memenuhi,
makin mencapai.

Masa yang singkat,
sedang membesar,
belum cukup membesar.

Tuesday, September 25, 2012

Jagung bakar bukit bintang

Sepanjang aku berjalan di kaki lima, hanya deretan rumah urut sahaja. Terbonjol tanpa rasa bersalah meminta untuk mengurut mencari rezeki. Aku hanya mahu berjalan untuk menghilang kebosanan bersama rakan. Makan malam aku beralas dengan nasi ayam hainan di tepi kaki lima bukit bintang. Sepanjang perjalanan aku ke sana semuanyalah rumah urut. Bermacam-macam urutan yang hendak diberi, urut itu, urut ini, urut itu itu, urut ini ini dan urut itu ini.

Ada satu meja dibentang di kaki lima dan menjual jagung bakar. Kuning, api dan wangi sungguh pencari rezeki itu membakar jagung. Ada satu jagung yang menarik minat seorang pelanggan. Kasut merah bertumit tinggi, betis dan paha yang coklat ala Angelina jolie, badan berbentuk solid dan kental, berpayu dara terbonjol keluar hampir menamping puting nya, tapi tang muka kelihatan lelaki.

"wei kawan, sedap jagung tu."
"awek tu lagi sedap rasanya."
"korang berdua ni awek tu ko tengok, jagung pun ko tengok. Nak mana satu ni?"
"senyaplah kau, tengok je la awek tu. Perrghhh! sexy gila tapi apasal bidang semacam macam badan kau ni?"
"aah la.. Maknya la wei"
"itu pun korang berselera kan"
"maknyah tu tengok kita la"
"iye lah..siap tunjuk jilat jagung bakar dia dekat kita lah wei. Jom cabut cepat!"
"padan muka korang! Mendapat kau jagung dengan maknyah!"
"hahahaha"

Thursday, September 20, 2012

Mencari

Masih mencari,
mencari untuk warna hidup,
masih usaha,
mencari.

Sunday, September 16, 2012

Serj Tankian - Harakiri


We're the day birds
Deciding to fly against the sky
Within our dreams, we all wake up
To kiss the ones who are born to die

We're the greying herds
Hurting each other with our lies
Within our dreams, we all wake up
To kiss the ones who are born...
Born to die
Born to die

The drum fish
They beached themselves in Harakiri
The blackbirds
They fell in thousands from the sky
Their red wings
Streaming down from the higher seas
Deflected by the ground
They crowned the sun

They crowned the sun (They crowned the sun)
They crowned the sun (They crowned the sun)
But I believe that they are free
When their time was done (Their time was done)
They were drowned by the only one (They crowned the sun)
But I believe that they are free
Washed by the sun

Our statues
The soaring edifice of our times
Detracted from the ways of the wise
The future will view all history as a crime
So father, tell us when is the time to rise

They crowned the sun (They crowned the sun)
They crowned the sun (They crowned the sun)
But I believe that they are free
When their time was done (Their time was done)
They were drowned by the only one (They crowned the sun)
But I believe that they are free

We're the day birds
Deciding to fly against the sky
Within our dreams, we all wake up
To kiss the ones who are born to die

We're the greying herds
Hurting each other with our lies
Within our dreams, we all wake up
To kiss the ones who are born...
Born to die

They crowned the sun (They crowned the sun)
They crowned the sun (They crowned the sun)
But I believe that they are free
When their time was done (Their time was done)
They were drowned by the only one (They crowned the sun)
But I believe that they are free
They crowned the sun (They crowned the sun)
They crowned the sun (They crowned the sun)
But I believe that they are free
And we believe that they are free
Cause I believe that they are me
Washed by the sun

Thursday, September 13, 2012

Pemimpin aku

Siapa kau?
pemimpin aku,
tapi pada aku,
bukan untuk aku agungi kau,
selain engkau ada pemimpin yang lebih agung dari engkau.


Tuesday, September 11, 2012

Kali ini

Keratan kertas diutus olehnya,
menelaahnya tapi ia terbang dengan sia-sia,
seperti angin yang layu membawa habuk,
menunggu kesejukan dingin yang dibawa,
hanya tunggu bulat jatuh ke bumi.

Kali ini keratan disimpan,
masih menelaahnya,
tapi kali ini dengan khusyuk,
sudah dapat merasa angin yang dibawa,
nyaman dan nikmat dirasa.

Sunday, September 9, 2012

Convocation KLIUC






Selesai sudah untuk episod sebagai pelajar Bachelor of Science (Architecture) di KLIUC ini.

Wednesday, September 5, 2012

Engkau ada pada aku

Engkau ada pada aku,
aku tiada pada engkau,
bila hilang,
kau lupakan aku,
bila ada,
kau ikuti aku,
aku lihat engkau memang tidak cukup sempurna,
tapi aku ada apa yang kau tiada.

Thursday, August 30, 2012

Betul ke dah merdeka?

Betul ke dah merdeka?
Apa itu merdeka?
Bebas sahaja?
Berfikir secara halus.

Merdeka diri,
merdeka orang lain,
merdeka bumi,
Fikir sendiri betul ke dah merdeka?

*Selamat hari kemerdekaan buat rakyat Malaysia.

Monday, August 27, 2012

Friday, August 24, 2012

Sesalan hanya ada pada diri ini

Aku akui,
sesalan hanya ada pada diri ini.

Songket yang di jaga dengan lamanya,
perjalanannya lama,
sekarang di robek,
hendak aku menjahitnya semula.

Merasa kepahitan robekan itu,
akan aku jaga sebaiknya,
berikanlah,
berikanlah aku menjahitnya semula.

Thursday, August 16, 2012

Salam Aidilfitri

Salam aidilfitri buat rakan-rakan diseluruh muka bumi dan planet lain, tidak kisah tua, muda, atau yang belum lahir. Aku minta maaf atas jika ada buat salah yang sengaja atau tidak. Mengharap amalan yang kita lakukan pada bulan ramadhan di berkatiNya.
Buat keamanan untuk dunia dan beramal segala padaNya untuk akhirat. 
Assalammualaikum.

Wednesday, August 15, 2012

Mahukannya yang sebenar

Mana letak dirinya,
ada yang ubah,
sedarkan,
sedarkan.

Mahukannya yang sebenar.

Sunday, August 12, 2012

Nosstress - Tanam saja








Aku merasakan ini, kamu tahu aku sakit hati.
Melihat semua mati di hadapan ku, dan yang tersisa cuma debu, ini serius

Tentang bumi ini, alam ini, dan kebun di depan rumah ku
Tentang pohon pisang, tentang rumput liar, tentang capung, tentang burung
Tentang kenyataan bahwa semuanya tak seindah dulu.

Kita harus menanam kembali, hijau saat ini dan nanti
Kita harus menanam kembali, satu saja sangat berarti untuk mu
Tanam saja, tanam saja lah.
Tanam saja, tanam saja lah.

Thursday, August 9, 2012

Happen

Every passing minute is another chance to turn it all around.

Aku dah cuba

Aku tak mampu memberinya,
tak mampu untuk menunaikannya,
aku dah cuba,
tapi akan aku cuba hingga akhir hayat aku,
titisan air mata yang dikesat,
mungkin tidak boleh digantikan dengan lain.

Aku jadikan engkau ruang udara aku,
bila dibelakang,
engkau berada di hadapan aku,
bila aku di hadapan,
engkau berada di sisi kiri kanan aku,
aku akan sentiasa melampirkan bahuku,
untuk kepala mu berlabuh.

Aku tak mampu memberinya,
tak mampu untuk menunaikannya,
aku dah cuba,
tapi akan aku cuba hingga akhir hayat aku,
aku masih begini gagal untuk kau,
tapi engkau tetap berlabuh kepala mu.

Gelas yang pecah berderai,
sukar untuk cantumkan nya,
kerana aku memecahkannya,
maaf.

Maaf.

Maaf.

Wednesday, August 1, 2012

Sebenar apa?

Menekap muka bersama kedua belah tangan,
yang hanya lihat disebalik,
tidak seluas kita lihat,
tapi masih mampu untuk melihat,
walau sebesar kuman,
sebenar apa yang aku fikirkan?

Seperti berada di tengah jalan,
tengah jalan yang sesak,
penuh dengan kesatuan penghuni besi.

Sebenar apa yang aku inginkan?
sukar untuk menjangkakan,
sukar untuk membuat pilihan,
batu atau kapas,
air atau api,
atau kedua-dua.

Pokok yang tumbuh,
juga ada banyak cabangnya,
aku harus pilih,
mana cabang yang boleh aku berpaut,
itu yang terbaik untuk berpaut,

Sebenar apa yang aku fikirkan?
Mana pilihannya?
Sebenar apa yang aku inginkan?

Monday, July 30, 2012

Lubuk kelihatan

Pabila di tutup dengan padat,
gelap,
tiada apa kelihatan,
sepi dan sunyi,
sungguh selesa diri ini.

Tiba masanya ia untuk di buka,
terang,
macam-macam boleh kelihatan,
meriah dan beraneka,
ia juga selesa.

Ada masanya ia akan di tutup dengan padat,
tapi padatnya tidak boleh di buka,
ia akan sepi selamanya,
gelap selamanya tanpa kemeriahan,
menjaga satu-satunya nikmat dariNya.

Saturday, July 28, 2012

Tak puasa erk?

"Cikgu!cikgu!"
"Apabenda?"
"Cikgu tak puasa erk ajar kitorang berenang dalam air ni. Nanti terminum air kang"
"hurmmm... tak kan cikgu nak ajar kamu semua atas lantai kot?"

Thursday, July 26, 2012

Akal manusia

"Berikan penjelasan gorilla! apa kekurangan i!"
"u tak berbulu macam i!"
"i manusia sama macam u.. ada kaki, tangan, otak!"
"memang la... kau hitam?"
"dah kulit aku memang macam ni"

Gorilla berpaling sambil di dalam hati berbisik.
"tak ada akal punya manusia, aku binatang pun boleh fikir"

Wednesday, July 25, 2012

Tanpa sebab

Hentak kaki kanan,
goyang pungung ke kiri ke kanan,
ke depan ke belakang,
tanpa sebab.

Tanyalah kenapa?
tanpa sebab juga.

Barangkali,
tanpa sebab.

Tuesday, July 24, 2012

28 July & 3 august, Nogen Cloth.



Jika ada masa terluang, hendak mencari baju raya? mari datang ke booth nogencloth. pada 28 july dan 3 ogos hari sabtu dan jumaat. Untuk mengetahui lebih lanjut sila lawati:

Blog : nogencloth.blogspot.com 

Facebook : Nogen Cloth.

Monday, July 23, 2012

Apa you buat dalam kereta ini?

Sedang riang mendengar lagu yang berkumandang di ceruk speaker kereta ini, terbunyi ketukan dari cermin. Aku lihat seorang mak cik india mengetuk pintu kereta aku ini. Mukanya seperti amat gelisah dan juga seperti marah. Aku hanya membuka tingkap kereta.

"Adik! adik! apa you buat dalam kereta ini?"
"Apasal auntie? apa salah saya?"
"You ni ar.. memamg mahu kena you ni.."
"Apa ni auntie..!"
"Guard! guard! tangkap ini budak! tangkap ini budak!"

Jeritan yang amat kuat dari peti suara mak cik india. Aku berasa pelik. Apa yang aku buat selama ini? Aku ada buat salah? Aku menanyakan soalan yang sama pada mak cik india ini.

"Apa auntie! apa salah saya?"
"Guard tangkap ini budak! Ini budak banyak kurang ajar!"
"apahal lak pulak! jangan buat saya marah auntie!"
"Ini budak banyak jahat, sebab ini budak mahu rompak kereta saya.."
"huhh!!! auntie pergi tengok nombor plat! ini kereta saya!"

Tangan aku di genggam oleh guard yang dipanggil mak cik india ini. Guard itu pun melepaskan tangan aku dan melihat nombor plat kereta ini. Mak cik india ini pun bergerak ke belakang kereta dan melihatnya. Dia terperanjat.

"Adik banyak sorry la dekat auntie.. auntie banyak salah.. Kereta adik sama macam auntie, warna pun sama. Auntie tarak tengok nombor plat la.. kereta auntie sebelah saja...heee"

"Perghhh!"

Sunday, July 22, 2012

Bila ia mahu datang?

Bila mahu ia datang?
aku tidak menunggu,
tapi aku mencari ia,
mungkin ada silap aku di sini,
sebab ia tadak datang.

Bila ia mahu datang?
kelak mendatang,
pasti aku letih akan ia.

Tapi tidak aku menunggu,
bila ia mahu datang?

Thursday, July 19, 2012

Salam Ramadhan

Mengharap melakukan yang terbaik dan perubahan dalam diri ini sepanjang bulan yang mulia dan diberkati ini. Semoga ibadah kita diterima oleh Nya. Salam Ramadhan Al-Mubarak.

Tuesday, July 17, 2012

Main menari-menari


Di sebalik bangunan ini aku menunggu seseorang. Aku menunggu tanpa ada perasaan letih dan sambil hati riang menjamah seplastik keropok lekor yang agak bergetah di mulut.

Aku duduk menunggu di tirai pegangan besi yang usang di mamah usia seperti ayam yang mahu berkokok bersebelahan dengan manusia - manusia penempatan di situ keluar masuk. Kedengaran bunyi enjin bas berhenti untuk menurunkan anak-anak sekolah untuk pulang ke rumah.

Terdapat sekumpulan kanak-kanak yang menurun untuk pulang kerumah. Aku lihat berebut kanak-kanak ini untuk pulang ke rumah.

"weh!mak aku petang-petang tak ada dekat rumah.. jom kita pergi main jom!"
"main apa?"
"mak aku pun sama tak ada dekat rumah. Mak aku selalu pergi jogging petang macam ni."

Aku dengar perbualan mereka semasa mereka hendak menuruni tangga.

"jom la pergi main sebelum mak aku balik"
"yela, nak main apa?"
"mak kau pergi mana petang macam ni?"

"mak aku pergi menari poco-poco lah dekat dewan bandar tun razak tu."
"nak main poco-poco ke??apa tu?"
"aah, apa tu poco-poco? main hantu-hantu ke tu?"

"ala macam menari tu"
"hantu menari?"
"menari macam mana?"

Aku lihat kanak-kanak itu menari poco-poco dengan riang untuk tunjuk pada kawan mereka dan kanak-kanak itu mengajar pada kawan-kawannya lain. Mereka menari sehingga di hadapan rumah mereka.

"weh! kau ingat tau step menari yang aku ajar!"
"iye aku ingat."
"kita main esok je la.. esok kita main poco-poco ok!"

Thursday, July 12, 2012

Atuk

Masih gagah dengan kekuatan mu,
masih sihat dengan isi hati mu,
masih celik dengan mata mu,
engkau kuat,
engkau hebat,
walau di lanjut,
engkau masih bertubuh sasa,
aku bangga,
aku ucap syukur masih ada engkau.

Tuesday, July 10, 2012

10 July 2012


10 July 2012.
0800 am : Selamat hari jadi
0900 am : termenung sambil memikirkan apa yang aku lakukan selama dua puluh empat tahun.
1100 am : kawan-kawan sekeliling " selamat hari lahir apy!"
1200 pm : aku termenung sambil memikirkan lagi, apa yang aku harus lakukan akan datang
1630 pm : kawan sekerja dan pelajar disekeliling, " happy birthday apy!"
1800 pm : termenung sambil memikirkan apa yang aku harus ada dalam hidup ini
1930 pm : cinta di sekeliling " happy belated day love!"
2045 pm : dinner birthday, termenung sambil memikirkan adakah pencapaian aku ini masih ditahap stabil? belum. Aku harus capai.
2359 am : hanya diri aku " happy 24th birthday to me!"
2400 am : aku termenung. "Arghhhh! menung tak sudah, tak guna juga kalau dah mengantuk mata ni. Penat". Tidur.

Thursday, July 5, 2012

Nogen Cloth. di UPM

Nogen Cloth. akan berada di UPM, mari kita bershopping di sana. Nogen Cloth. ada buat clearance sale untuk anda dengan harga murah.

8 JULY - 13 JULY 2012

UNIVERSITY PUTRA MALAYSIA

PADI 2012,

XXIV ARCHITECTURAL WORKSHOP

FACULTY OF DESIGN AND ARCHITECTURE

 


Blog : nogencloth.blogspot.com 

Facebook : Nogen Cloth.

Wednesday, July 4, 2012

Bogel

Hari-hari berenang tanpa jemu. Memang setiap hari aku berbogel bersama-sama manusia lain. Aku lihat wanita itu bogel, lelaki itu bogel, kanak-kanak itu bogel.

Semuanya di buka, ada yang menutup sebahagian yang patut di tutup, ada tutup nya kecil sahaja. Tanpa keruan mata sentiasa terbuka seperti mata yang segar yang baru bangun dari tidur.

Bogel.
Bogel.

Sekeliling manusia bogel seperti zombie yang dikelilingi untuk memakan daging manusia. Aku menjaga dan mengajar dengan berbogel hati. Semua bogel.

Tuesday, July 3, 2012

Konspirasi

"Konspirasi apa engkau pakai?"

"jawab lah!"

Kaki dikepala memijak tanpa hati. Berasap dimulut dihembus disedut. Satu jari menunding 4 jari membongkok.

"Sial! kenapa senyap! Konspirasi apa engkau pakai?"

Tangan di silang berbentuk T dan dihala ke muka yang dipijaknya. Meletup mukanya dikuasakan oleh ultraman. Barai muka raksasa.

Monday, July 2, 2012

Kamu minta aku

Aku,
hanya merasakannya.

Dan kamu,
meminta sesuatu.

Bila aku rasa terseksa,
adanya kamu,
tapi apa yang kamu pinta,
berat untuk aku berikannya.

Peluh aku mengalir untuk kamu,
pernah kamu merasa?
bau aku menusuk untuk kamu,
pernah kamu mewangikannya?

Aku hanya merasakannya,
Dan kamu masih meminta.

Friday, June 29, 2012

"Hai, kenal tak?"

Menyapa seperti hujan yang tiba-tiba turun ke bumi.
" Hai, kenal tak?"

Terpinga-pinga untuk mengingat kembali. Adakah aku terhantuk dari seketul batu keras ke kepala yang memang keras ini. Di atas kepala masih ada banyak simbol tanda tanya. Sesawang biru ini memang dicipta untuk memasuki sempadan tanpa salam untuk melihat isi dan ruang yang ada. Seperti samar-samar yang berputar difikiran. Lihat pada mukanya, pernah aku menonton wataknya.

Biarkan saja.

"ya, baru ingat!"

Thursday, June 28, 2012

Tetap aku teruskan

Menjelang untuk bulan tidur hanya untuk seketika kembali untuk matahari celik. Biarlah sudah ceritanya dijadikan sejarah untuk dikaut untuk kehadapan.

Tidak mudah.

Kedengaran dari cengkerik menyanyi ke ayam menjerit sehingga terburai anak tekak. Tidak akan kembali lagi kisah sebelumnya. Harus sambung dengan jalan cerita yang kita lalui. 

Seperti lilin. Nyalaan sehingga akhirnya. Tapi kadang kala pertengahan.  Kadang kala kecil apinya. Kadang kala besar apinya. Kadang kala tidak boleh dinyala. Aku seorang manusia. Hanya seorang manusia. Kadangkala manusia. Tapi setiap masa manusia.

Tetap aku teruskan.

Wednesday, June 27, 2012

S.O.J.A - Rest of My Life


If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again
Leave it up to them to fill up their steeple, leave it up to us to fill up on our friends
If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again
I'm within my mind and I know there's no equal
When I'm fallin out yo they pull me back in

It was long ago and we were younger so
And our lives we part wrote
Feel it, feeling Yeah

And i remember everyday, sometimes it's too much to take
I break down, without no heartache
And i mean it, and i mean it

If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again
Leave it up to them to fill up their steeple, leave it up to us to fill up on our friends
If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again
I'm live in my mind and I know there's no equal
When I'm fallin out yo they pull me back in

They say we've had fun but let this go
Music don't go deep but no
we think we could help this world if only we try
but we grow up, at least that's what they say
We cant do this when we pray, but I tell myself everyday that none of that applies

If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again
Leave it up to them to fill up their steeple, leave it up to us to fill up on our friends
If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again
I live in my mind and I know there's no equal
When I'm fallin out yo they pull me back in


All i really need, is all i have ever seen
Only thing works for me is to feel it, feeling
And when we turn to leave and others turn to be
its always on my sleeve
and I mean it, and I mean it

If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again
Leave it up to them to fill up their steeple, leave it up to us to fill up on our friends
If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again
I live in my mind and I know there's no equal
When I'm fallin out yo they pull me back in

Tuesday, June 26, 2012

Merancang

Masih keliru,
masih berfikir,
diri ini tidak menentu,
adakah benar atau hanya itu yang ditakdirkan,
tapi harus merancang,
merancang sebaik kau dirancang.