Hello There!

Thursday, December 5, 2013

Kesal.

Sujudku,
sujudku dengan perasaan malu,
dosa ku menebal berbuku-buku,
bau syurga terasa berbatu,
aku mahu dekat padaMu yang satu.

Wednesday, December 4, 2013

Beberapa saat lagi mungkin hilang

"Badan sihat dari demam, segar badan. Alhamdulillah."

Jam 7.45 pagi hari ahad, kebiasaannya aku memandu ketempat kolam renang untuk mengajar pada jam 8.00 pagi. Ketika itu hati aku riang kerana sihat dari demam. Sampai sahaja di kolam renang Kuala Lumpur, melihat anak murid aku sudah tidak sabar menanti ketibaan aku.

"Coach! kenapa lambat?lama kami tunggu. Dah 8.15 dah ni"

"Maafkan cikgu, cikgu naik kereta lembu, jet rosak kat rumah. Pergi masuk kolam dulu. Nanti cikgu datang. Nak salin baju dulu."

"Yelaaa...baik coach!"

Aku mencapai segala papan pelampung dan pergi ke tebing kolam.

"Guys! kita berenang dekat 2 meter punya kolam!"

"Yeayy!"

Ada 5 orang pelajar aku yang pandai berenang. Tiba-tiba ada ibu menyapa aku dari belakang.

"Coach! minta maaf yer kami lama tak datang kelas. Ini anak kami."

Dalam hati aku tidak mahu masuk ke dalam air yang sejuk ini dan hanya sekadar melihat pelajar aku berenang. Pelajar yang jarang datang ke kelas, semuanya sudah lupa untuk cara berenang walaupun dengan memegang papan pelampung itu. Aku tetap teruskan dan masuk ke dalam air.

"Ok sekarang coach nak berenang breast strock pergi dan patah balik 1 lap sahaja!"

"Baik coach!"

Pelajar yang masih tidak tahu untuk berenang aku tetap mengajar sambil menunggu pelajar yang sedang berenang ke seberang. Aku sentiasa berjaga-jaga dan mengawasi mereka walaupun mereka sudah tahu untuk renang. Sedang aku mengajar pelajar yang tidak tahu renang.

"Amsyar!jangan kacau adik berenang!"

"Yelaaa.."

Tiba-tiba kedengaran suara meminta tolong. Dua orang pelajar aku sedang bergelut untuk bernafas. Mereka lemas. Aku menolak pelajar aku yang tidak tahu renang ke tepi. Tanpa fikir apa-apa aku berenang ke arah mereka dan cuba menarik mereka ke tepi kolam. Sedang aku menarik mereka, ada lagi seorang pelajar yang lemas. Aku tidak tahu bagaimana dia boleh datang ke arah aku dan lemas dengan sendiri. Aku cuba untuk menarik mereka bertiga, tetapi berat. Mereka sudah berumur 7 tahun, 9 tahun dan 13 tahun. Mereka cuba bergelut untuk bernafas tetapi mereka menolak aku ke dalam air dan mereka bertiga memijak bahu sambil menarik rambut aku. Mereka meronta-ronta untuk bernafas. Aku cuba untuk naik ke permukaan tetapi mereka masih memijak bahu dan menarik rambut. Aku hanya menelan air sehingga ada dua orang coach telah melihat aku yang cuba untuk bernafas dan menyelamat mereka bertiga.

"Tolong coach! tolong"

Aku masih lagi di dalam air. Sudah seminit aku menahan. Hanya satu minit lagi aku tidak dapat bertahan. Di dalam hati aku berkata.

"Biarlah mereka selamat dan aku rela pergi untuk menyelamatkan mereka (dan mengucap)"

Pada mulanya sahabat aku bernama KK lompat ke dalam kolam dan menarik pelajar yang berumur 13 tahun itu. KK cuba menarik. Pelajar dua orang ini telah menarik baju antara satu sama lain. Sahabat yang bernama hisham pula telah turun dan meleraikan tangan mereka dari tarik menarik. KK telah selamatkan pelajar 13 tahun itu. Setelah KK dapat menarik pelajar 13 tahun itu, aku berasa lega dan terus ke permukaan untuk bernafas. Hisham menarik pelajar 9 tahun itu dan aku menarik pelajar 7 tahun itu. Aku berasa lega dapat bernafas.

Mereka semua selamat dan minum air yang banyak. Ibubapa mereka berterima kasih pada kami. Perut aku kembung dan terlalu banyak minum air. Paru-paru aku rasa sejuk dengan air dan aku terus diberikan oksigen. Tubuh aku lemah. Mungkin beberapa saat lagi aku tiada jika aku tidak bernafas.

"Alhamdulillah semuanya selamat."

Tuesday, November 19, 2013

Paranormal aktiviti

Mungkin seluruh malaysia sedang kecoh tentang hantu culik manusia. Masalah manusia sendiri yang hantu. Aku ada cara sendiri mencari hantu. Tidak perlu takut dan gusar akan keseraman itu. Tidak perlu ke tempat yang gelap, tempat yang tinggalan, atau lain-lain yang angker.

Pergi ke tandas, lihat pada cermin. Siapa hantu dicermin? Lihat pada wajah itu.



Sunday, November 17, 2013

Molekul keji

Sejuk memelukku dengan erat,
tubuh nipis terjerat,
untuk melepaskan erat yang dierat,
letih untuk bolos,
sekeliling hanya molekul,
yang cuba untuk bergabung,
ada yang jauh,
ada yang dekat,
silap mereka,
ia benar?
silap mereka,
silap mereka juga,
masih mahu melihat?
tak guna kerana kotor.

Monday, November 11, 2013

Monday, November 4, 2013

Salam Ma'al Hijrah


Mungkin pada masa hadapan walau sesaat kita diambil roh kita kepadaNya. Mengharap penghijrahan iman yang lebih baik, penghijrahan segalanya  yang aku cuba untuk capai.

Wednesday, October 30, 2013

Thursday, October 24, 2013

Menembak

"ok sikit lagi"

"mana sasaran?"

"depan kau ni."

"sekejap menarik picunya"

"cepat sikit"

"fuuuhhhh...lega."

"syok dan lega kan."

Tuesday, October 22, 2013

Apa cita-cita kamu?

Mungkin orang fikir aku sudah berjaya, tapi tidak disebaliknya. Aku belum lagi berjaya. Bila orang tanya masa masih kecil di zaman hingusan "apa cita-cita kamu?".

kawan menjawab

"saya mahu menjadi doktor."

"saya mahu menjadi lawyer."

"saya mahu menjadi angkasawan."

tapi aku pada mulanya mahu menjadi angkasawan pada sekolah memakai seluar biru. Mahu menjadi rockstar pada sekolah memakai seluar hijau. Mahu menjadi arkitek pada peringkat yang bebas tanpa ikatan iaitu universiti. Dan bila tamat belajar, itu semua bukan cita-cita yang aku mencari sebenar. Ada sebaliknya. Sebab itu semua bukan satu kejayaan. Aku sudah memahami apa cita-cita yang aku harus cari.

Apa cita-cita kamu?

Friday, October 11, 2013

Happy Birthday Nur Zalikha


Wanita bernama Nur Zalikha yang meningkat umurnya yang sentiasa melekat dihati aku. Selamat hari lahir.

Tuesday, September 17, 2013

Thursday, September 12, 2013

"Ya Allah!"

Melutut aku ke lantai. Tekanan yang dirasakan makin membebankan. Ditekan dan menekan lagi. Duduk aku di atas motor motard aku, dan lihat sekeliling aku. Bagaimana mereka hidup? Apa perasaan mereka? aku patut bersyukur. Lihat senyuman kanak-kanak riang berjalan dan berlari ke sana ke sini dengan tanpa ada perasaan tekanan. Lihat nenek tua sedang duduk membaring di kerusi malas tanpa rasa tekanan.

Aku mendongak ke langit. Aku lihat langit bergerak laju dengan meniup angin tanpa halangan.

"Ya Allah!"

Sunday, September 8, 2013

0106

0106. Coldplay fix you membuatkan aku mengelamun.

Kau tahu? apa yang bermain dalam fikiran aku waktu ini?

Mati dan akhirat. Nokhtah.

Monday, September 2, 2013

Mimpi : Aku, kakakbro dan perompak

  Pada malam hari jumaat malam, kelihatan tiada bulan yang menerangi bumi ini. Mahu lihat bintang berkelipan pun tiada bintang yang muncul. Aku sedang menonton drama yang tiada makna dan motif apa yang hendak diceritakan. Bila mahu maju indutri kita. Setiap 5 minit aku menukar siaran dan siaran akhir yang aku menonton adalah national geography. Penguin merentasi dikawasan gurun. Pelik penguin tahan dikawasan yang terik, dipadang pasir. Menggelunsur di pasir, berguling-guling dan berjalan. Aku berhenti menonton.

  Aku bosan. Tiada jemputan dan ajakan untuk melepak membuang masa. Aku mencapai telefon bimbit aku di atas meja.

"Hello sayang."
"Hello."
"Tengah buat apa?"
"Tak ada buat apa-apa."
"Jom keluar, jalan-jalan cari makan. Lapar. Perut berdangdut inul dah."
"Ok jom. i bersiap dulu."
"Ok!."

  Aku bangun dari sofa dan terus mencapai kunci kereta.

  Sedang dalam perjalanan, tekak terasa dahaga seperti penguin di tengah padang pasir yang dahagakan dataran ais. Aku singgah sebentar 7elevan. Jejak sahaja kaki aku ditanah, hati terasa tidak senang. Jantung berdegup laju seperti kereta lumba mengejar nombor 1. Aku masuk sahaja kedai itu lihat awek comel dikaunter bayaran. Dia hanya senyum.

"Berapa?"
"Semua rm5.00"
"Tak takut ke jaga kedai sorang-sorang malam macam ni."
"Takut gak abang, tapi dah kena kerja nak buat macam mana.Ini baki nya rm5.00"
"Terima kasih. Kerja baik-baik."
"Sama-sama abang. Jalan elok-elok."

  Keluar sahaja dari kedai, semua kedai dikawasan itu gelap gelita tanpa cahaya lampu. Aku berjalan menuju ke kereta.

  Tiba-tiba aku terasa ada orang meminta tolong. Aku menoleh kebelakang aku lihat seorang wanita seksi menjerit-jerit minta tolong.

"Kau ni kakbro rupanya, dari jauh tengok macam wanita."
"Tolong abang, perompak tu merompak dan mencabul aku"

  Ada juga manusia binatang nak buat macam ini. Aku lihat perompak itu tidak melarikan diri. Dia berjalan sahaja di kaki lima dan hendak menuju ke arah aku. Aku pun bergegas untuk masuk ke kereta. Perompak itu hitam,dan hitam sangat, susah untuk aku jelas kan. Aku masuk kedalam kereta dan perompak itu sempat membuka pintu kereta aku dan masuk kedalam. Dia teriak pada kakakbro itu untuk masuk kedalam kereta sambil mencucuh pistol di kepala kakak bro itu.

"Bagi duit atau aku paksa kakakbro ni rogol kau!"
"Sialan!"

  Aku cuba untuk mencapai batang besi kunci dan cuba untuk menghentak dikepala. Perompak itu terkejut kerana aku secara tiba-tiba mengeluarkan batang itu dan dia tertembak kakakbro itu. Dia sempat mengelak dan aku ditembak.

  Aku tersedar dan memikir kenapa kakakbro dan perompak?







Monday, August 19, 2013

Kita sedang diperhati, kita diperhati & diperhati

Kita sedang diperhati,
ada yang cuba untuk membunuh,
kau hati-hati,
ada yang cuba untuk menolong,
kau berterima kasih,
hanya diri,
berdiri dengan betul.

Kita diperhati,
adakah sudah cukup betul?
adakah sudah fahami?
adakah sudah mencari pengertiaannya?
adakah sudah tahu jawapannya?
walau ribut datang melanda,
teguh dan cuba ubah demi kebaikan.

Diperhati,
cuba perhati diri sendiri,
rasa untuk memerhati,
hati jangan mati.

Thursday, August 15, 2013

Azan's Crew


Menyanyi riang daripada Azan's crew.  

By : A.P.Y GRAPHIX

Monday, August 5, 2013

Si hitam & si putih

  

Aku si hitam,
engkau si putih,
walau berbeza,
itu pelangi hati jika disatukan,
aku bersedia untuk kau, 
menunggu hari,
hari ditunggu,
untuk kau menjadi peneman seumur hidup aku selamanya,

Sunday, August 4, 2013

ramadhan hampir pergi

Wahai ramadhan,
cepat masa engkau berlalu,
aku rasa sayu,
hampir kehilangan engkau,
bila tiba akhir ramadhan,
sedih,
tapi hati mengucap,
alhamdulillah.

Saturday, August 3, 2013

Nogen Cloth.

Layarilah di www.nogencloth.com atau di tetapan sosial anda seperti di Facebook , twitter , youtube , atau di instagram dan hanya menaip nogencloth. Terima kasih.

Wednesday, July 17, 2013

10Julai

10 Julai. Setiap tahun tarikh yang sama dan alhamdulillah aku masih di sini. Tapi tiap tahun berlainan hari. Itu adalah moment aku berada aku di bumi ini dan mempergerakan roh ku ini.

10Julai. Semakin hari semakin meningkat usia roh di dalam tubuh ini.

10Julai. Aku ada tarikh aku sendiri. Engkau, kamu, mereka, dan semua ada tarikh sendiri.

10Julai. Pemikiran menjadi pengantaran dengan perbuatan kita dan ia menjadi semakin rasional.

Semua pemberian dari Nya. Alhamdulillah.

Monday, July 8, 2013

Ramadhan

Tidak sabar,
berkobar-kobar,
hari mulia,
hari yang istimewa,
tidak sabar,
selamat kembali,
salam kembali,
Ramadhan.

Saturday, June 29, 2013

Tenang

Meletak diri bersama hijau,
aman,
tenang.

Meletak diri pada biru,
lihat ada kehidupan yang berbeza,
tenang.

Tapi kedua-duanya mahu pupus,
mahu di telan,
semua mata angka angkara,
untung saja.

Tiada hijau dan biru,
tiada tenang,
tiada hidup,
kita mati.

Thursday, June 27, 2013

Rutin?

Aku mempersiapkan sepatu dan pakaian pada awal pagi ini dengan hati yang sama setiap hari. Mungkin aku sudah bosan berjumpa dengan boss aku yang sentiasa kalut. Adakah hingga ke tua hanya rutin yang sama aku sediakan?bekerja hingga petang, pulang dari kerja, baring dan tidur. Benda yang sama keesokan harinya.

Monday, June 10, 2013

Marjinal - Hukum Rimba



hukum adalah lembah hitam
tak mencerminkan keadilan
pengacara juri hakim jaksa
bandingkan nilai dengan angka

ruang hukum selalu dikuasai
oleh orang orang yang beruang
hukum adalah permainan
semacam adu kekuasaan

maling maling kecil dihakimi
maling maling besar dilindungi

hukum adalah komoditas
barangnya para tersangka
ada uang kau kan dimenangkan
tak ada uang you say good bye

dimanakah adanya keadilan
bila masih memandang golongan
yang kuat selalu berkuasa
yang lemah pasti merana

Sunday, June 9, 2013

25

25.
Hidup ini pendek,
engkau berapa lama hidup sudah?
esok mungkin tiada,
tulat mungkin tiada,
mungkin dalam masa saat yang terdekat.

Engkau masih asyik,
itu yang buat tak perasan,
kembalilah hidup wahai engkau,
Tiada lagi masa.


Monday, June 3, 2013

Hari

Di hari minggu. Sentiasa menjadi duyung yang terlatih dan melatih. Itu rutin hujung minggu.

Di hari hari. Sentiasa menjadi mesin yang sentiasa bergerak dengan idea yang jitu. Tapi masih belum tahap yang memberangsangkan.

Akan datang hari yang tiada hari.

Friday, May 31, 2013

Masih lagi dia menunggu

Sabar dia menunggu,
pelbagai halangan yang cuba untuk membahagiakan kami,
semua cerita disetiap hidup,
takkan semuanya gembira,
masih lagi dia sabar menunggu,

Syukur.

Syukur.

AdaNya aku bersyukur,
ada dia masih ada disisiku.

Masih lagi dia menunggu.

Thursday, May 23, 2013

Nogen Cloth : Bazaar Ohh Bazaar


You're not alone,come & join us. Stock clearance sale!


NOGEN CLOTH at Bazaar ohh Bazaar 25th May 2013.
Venue : NZ Wangsa Maju

Sunday, May 19, 2013

"You fikir sendiri"

" You sudah siap kerja yang i bagi?"

"Mana lah boleh siap, sekurang-kurangnya bagilah dateline yang profesional sikit"

"Boleh you cakap macam tu pada i?"

"You ada otak fikir..that's why ramai lari kerja dengan you. You fikir diri you sikit."

Keadaan senyap sebentar tanpa kata apa-apa dan aku hanya meneruskan menekan papan kekunci aku. Dan dia hanya melihat aku bekerja.

"You jangan kecil hati lah. Ramai nanti tak suka kerja dengan i."

"Itu you fikir sendiri kenapa ramai tak suka kerja dengan you. You umpama bawa masuk air satu tangki, tapi you mahu guna kepala paip macam kepala paip bomba. You fikir sendiri."

Wednesday, May 15, 2013

Adakah mereka memang selesa seperti itu?

Berlari di tepi pantai. Air nya jernih, kelihatan segala ikan berenang-renang bebas. Aku dapat rasakan bagaimana perasaan ikan yang berenang itu hidup dengan air yang jernih tanpa kotoran dan sentiasa bersih. Tapi manusia seperti tiada perasaan.

Mana perasaan itu?

Adakah mereka memang selesa seperti itu? bukan luaran tapi dalaman. Bukan dari segi fizikal tapi rohani juga. Mungkin mereka gilakan dunia ini. Mungkin juga mereka mahu seperti tuhan. Tapi tuhan masih berkuasa.

Wednesday, May 8, 2013

Ada baik tapi disangsikan,ada jahat tapi dibaikkan.

Ultraman cuba untuk bersikap baik, tapi tiada siapa yang percaya. Raksasa yang jahat bersikap baik, ada yang orang yang hendak percaya. Mui pula terpinga-pinga dan keliru mana yang benar dan mana yang salah. Ada betulnya kata-kata ultraman, perbincangan ultraman, kelantangan ultraman, tapi Mui kena fikirkan dahulu. Bila raksasa memberikan kata-katanya, ramai yang mudah percaya, tapi disebaliknya ada undang disebalik batu.

Sekarang Mui penentu segalanya. Fikir dan fikir dan fikir dan fikir. Kata putus dari Mui, biar mereka yang percaya pada Mui.

Monday, May 6, 2013

Tubuh menari

Menari....

Menari...

Menari sehingga puas. Melentikkan tubuh, memusingkan tubuh dengan gerakan O. Seperti ada yang mengawalnya. Jika tiba masanya hilang tubuh yang tidak berganti, engkau akan menari sahaja di hati. Tiada lentikan tubuh, tiada memusingkan tubuh dengan gerakan O. Pada masa itu keseronokan engkau selama ini hilang dan lesap begitu sahaja.

Saturday, May 4, 2013

PRU 13

PRU 13 : Tunaikan tanggung jawab anda sebagai rakyat Malaysia! 

Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free. - Jim Morrison -

Wednesday, May 1, 2013

1 May 2013




 Tahun ini pertama kali menyambut hari pekerja. Tapi hidup ini perlukah menghabiskan masa dengan kerja sahaja?

"Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life"

Monday, April 22, 2013

Ikatan yang akan.

Aku mahu ikat dan gari bersama dia selamanya.

Sudah tiba masanya.

Tuesday, April 16, 2013

Tepuk amai-amai

Tepuk amai-amai,
belalang kupu-kupu,
tak kira siapa pandai,
nanti semua dapat susu.

Tepuk amai-amai,
gajah bersama kupu-kupu,
tepuk beramai-ramai,
tepuk sampai mati kutu.

Tepuk amai-amai,
apa lagi yang bersama kupu-kupu,
jawab sampai pandai,
nanti tarik balik nak bagi susu.

Tepuk tampar amai-amai,
nak apa lagi dengan kupu-kupu,
tak perlu jawab siapa pandai atau pandai-pandai,
senyap! mari sini nak sangat menyusu.

Monday, April 8, 2013

Haram!

"Sokong pemimpin ini! Dia ini memang bagus akan nampak masa depan negara kita!"

"Tidak boleh sebab partinya haram"

"Sokong parti ini! Parti ini memang bagus akan nampak masa depan negara kita!"

"Tidak boleh sebab pemimpinnya haram"

"Habis mana satu yang tak haram?"

"Kita yang tidak haram sebab mencaci dan menfitnah."

"Huuhhh?"


Monday, April 1, 2013

Mengejar masa

Berlari mengejar detik masa,
tapi tidak akan cukup untuk mengejarnya,
suatu saat nanti,
ada masa yang akan menghakimi kita,
harus sampai sini,
cuba untuk memuaskan masa yang ada.

Kekerapan ku hanya di kantor yang mengejar masa,
tidak akan penah nampak bila mahu diakhiri.

Thursday, March 28, 2013

Babi babi babi babi

" Engkau memang makan babi, bawa aku tempat babi, lepak berbincang sekeliling penggemar babi, kau hulur aku makanan babi...ingat aku ni makan babi. Engkau memang babi!"

Monday, March 11, 2013

Karakter hitam putih

Di atas pentas,
yang berlatarkan sekitar durjana,
berwatak kan hitam dan putih.

Yang hitamnya dengan karakternya,
yang putih juga dengan karakternya,
tapi masih boleh untuk bezakan,
tapi aku terperangkap dengan permainan manusia hitam dan putih,
kenapa masih begini?
terpekik,
bertempik,
dengan skrip mereka tersendiri.

Cukup lah!
cukup lah!
cukup lah wahai karakter tersebut!

Friday, March 1, 2013

Dahulu dan sekarang

"apa beza dahulu dan sekarang?"

"zaman dahulu, satu bila ditambah satu menjadi dua"

"kalau zaman sekarang pula?"

"zaman sekarang antara satu ditambahkan satu jadi tiga atau selebih nya, boleh juga jadi negatif hingga selebihnya."


Tuesday, February 26, 2013

Jiwa masih ada kamu

Bukan hendak ke mana,
tapi berdiri teguh tanpa bergoncang,
ribut angin meniup,
tetap terpacak terkaku,
tapi mudah berkarat,
sapu kan cat kembali,
jiwa nya masih ada,
meski pun mahu rapuh di telan zaman,
sentiasa hadir dalam jiwa.

Thursday, February 21, 2013

Ketentuan

Kau tahu tapi aku tidak tahu,
menuju singgah sana tapi aku masih menunggu,
ralat mengenang di sini, serah masa di sana.

Thursday, February 7, 2013

Mimpi : Jelajah yang terakhir

Aku ke sebuah tempat seperti di Indonesia, thailand tapi tiada kepastian aku berada di mana aku menjelajah. Suasananya seperti di seperti petempatan kampung di lereng-lereng bukit yang kehidupannya susah. Aku tinggal di sebuah rumah yang usang di kelilingi dengan pembangunan yang hendak membangun untuk mencakar langit yang luas. Seperti rumah-rumah yang tinggi untuk di tumbuhkan di kawasan itu dengan menidas penempatan miskin di situ.

Aku tidur tanpa sedar kerana kepenatan kerana seharian aku menjelajah di pelusuk ceruk dalam bumi ini. Paginya, aku sedar.
Aku berasa riang yang tersangat dan susah untuk digambarkan. Aku buka pintu dan melihat sekeliling basah dan rintisan hujan tanpa henti. Aku keluar berkaki ayam dan mendaki ke puncak yang di tumbuh oleh rumah-rumah konkrit. Apa sudah jadi seluruh tempat yang cantik yang di cipta oleh Nya.

Di atas gunung yang tinggi lagi berkabus itu, aku melihat kanak-kanak bersekolah sedang bermain bola sepak dengan seronok di atas karpet segar hijau. Aku cuba mendekati mereka dan mereka menerima aku sebahagian daripada mereka.

Sepak ke kiri.
Sepak ke kanan.

Tiba-tiba aku merasa gegaran yang kuat. Aku terdengar bunyi dentuman yang kuat. Aku tertanya "Apakah itu?" Sebahagian runtuhan bangunan menghempas ke bumi yang sangat dasyat. Aku mendengar dentuman belakang ku. Aku lihat runtuhan. Aku menarik tangan sebahagian dan melarikan diri tanpa memikirkan apa-apa.

Aku terlepas genggaman seorang budak lelaki. Dia di hempap konkrit dan melenyekkan tubuh yang lembut budak itu. Aku melari di liring gunung itu, tetapi ke semua runtuhan berlaku. Aku  terlihat ada jaringan longkang yang kecil. Aku memasukkan tubuhku ke dalam dan aku terfikir untuk berbaring dengan bedudukan seperti mayat yang telah dikafankan.

Aku amat takut. Dan memejamkan sambil mengucap untuk nyawa terakhir. Suatu konkrit yang besar telah menghempap aku dan aku merasa seperti ada benda yang menarik nyawa aku. Samar-samar kelihatan. Aku dihempap sekali lagi dengan konkrit yang lebih besar dan berat. Dan aku sudah tiada nyawa.

Sunday, January 27, 2013

Dengung

Aku hanya duduk di cadar yang usang. Tanpa kata-kata yang indah malam itu dan hanya senyap berdengung. Lihat pada skrin tiada satu tatapan mesej yang masuk. Aku mahu engkau tahu yang aku masih menunggu.

Friday, January 25, 2013

kejung 150

Mungkin ini balasan,
mungkin ini ingatan,
tanpa kenal usia,
atau jantina,
ia hadir dengan tanpa mimpi.

Jika tidak jaga,
kejung tanpa sempurna.


Wednesday, January 9, 2013

Senyap!

"Senyap!"

"Kau bodoh!"

"Senyap!"

"Ish! budak ni, selekeh semacam, dengan pakaian tak terurus"

"Senyap!"

"Dia nampak macam berduit, tapi hakikatnya"

"Senyap!"

Bila berjalan mendengari sekeliling, lebih baik tidur.

Tuesday, January 8, 2013

Tuesday, January 1, 2013