Hello There!

Monday, September 2, 2013

Mimpi : Aku, kakakbro dan perompak

  Pada malam hari jumaat malam, kelihatan tiada bulan yang menerangi bumi ini. Mahu lihat bintang berkelipan pun tiada bintang yang muncul. Aku sedang menonton drama yang tiada makna dan motif apa yang hendak diceritakan. Bila mahu maju indutri kita. Setiap 5 minit aku menukar siaran dan siaran akhir yang aku menonton adalah national geography. Penguin merentasi dikawasan gurun. Pelik penguin tahan dikawasan yang terik, dipadang pasir. Menggelunsur di pasir, berguling-guling dan berjalan. Aku berhenti menonton.

  Aku bosan. Tiada jemputan dan ajakan untuk melepak membuang masa. Aku mencapai telefon bimbit aku di atas meja.

"Hello sayang."
"Hello."
"Tengah buat apa?"
"Tak ada buat apa-apa."
"Jom keluar, jalan-jalan cari makan. Lapar. Perut berdangdut inul dah."
"Ok jom. i bersiap dulu."
"Ok!."

  Aku bangun dari sofa dan terus mencapai kunci kereta.

  Sedang dalam perjalanan, tekak terasa dahaga seperti penguin di tengah padang pasir yang dahagakan dataran ais. Aku singgah sebentar 7elevan. Jejak sahaja kaki aku ditanah, hati terasa tidak senang. Jantung berdegup laju seperti kereta lumba mengejar nombor 1. Aku masuk sahaja kedai itu lihat awek comel dikaunter bayaran. Dia hanya senyum.

"Berapa?"
"Semua rm5.00"
"Tak takut ke jaga kedai sorang-sorang malam macam ni."
"Takut gak abang, tapi dah kena kerja nak buat macam mana.Ini baki nya rm5.00"
"Terima kasih. Kerja baik-baik."
"Sama-sama abang. Jalan elok-elok."

  Keluar sahaja dari kedai, semua kedai dikawasan itu gelap gelita tanpa cahaya lampu. Aku berjalan menuju ke kereta.

  Tiba-tiba aku terasa ada orang meminta tolong. Aku menoleh kebelakang aku lihat seorang wanita seksi menjerit-jerit minta tolong.

"Kau ni kakbro rupanya, dari jauh tengok macam wanita."
"Tolong abang, perompak tu merompak dan mencabul aku"

  Ada juga manusia binatang nak buat macam ini. Aku lihat perompak itu tidak melarikan diri. Dia berjalan sahaja di kaki lima dan hendak menuju ke arah aku. Aku pun bergegas untuk masuk ke kereta. Perompak itu hitam,dan hitam sangat, susah untuk aku jelas kan. Aku masuk kedalam kereta dan perompak itu sempat membuka pintu kereta aku dan masuk kedalam. Dia teriak pada kakakbro itu untuk masuk kedalam kereta sambil mencucuh pistol di kepala kakak bro itu.

"Bagi duit atau aku paksa kakakbro ni rogol kau!"
"Sialan!"

  Aku cuba untuk mencapai batang besi kunci dan cuba untuk menghentak dikepala. Perompak itu terkejut kerana aku secara tiba-tiba mengeluarkan batang itu dan dia tertembak kakakbro itu. Dia sempat mengelak dan aku ditembak.

  Aku tersedar dan memikir kenapa kakakbro dan perompak?







1 comment:

  1. Follower ke : 2860
    Hai.. Salam Kenal..
    done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete