Wednesday, May 16, 2012

Nyaringan mono



Aku mengadap ke skrin untuk tatapan hati. Tetapi buntu. Buntu sangat. Apa yang harus aku lakukan. Mereka kehidupan seekor raksasa, seorang Mui dan apa yang harus dipanggil untuk ultraman?

Adakah sebuah?seorang ultraman?

Dengaran alunan mono ke telinga. Aku seperti melayang sebentar. Terkapai-kapai sehingga aku tidak mahu jejak ke tanah yang penuh dengan isu dengan manusia. Patutkah kita harus pecah belah kerananya? Berdebat ke sana ke mari tanpa tiada lakukan apa-apa. Adakah itu jawapan? Menuduh sana demi maruah sendiri dan hanya memperjuangkan hak sendiri.

Aku sungguh asyik dengan alunan mono yang nyaring. Buah fikiran aku sentiasa ingin menanyakan sesuatu dan ingin dapatkan jawaban yang jitu.

Di hati berkata " Tolong wahai ultraman, terbangkan aku ke awan untuk aku bebas.. raksasa, makan lah manusia selagi ada manusia durjana..Mui, engkau memberi penyeri hidup aku."

No comments:

Post a Comment