Hello There!

Tuesday, April 17, 2012

Lampu bilik terang menjadi gelap


Terang sungguh bilik dengan sinaran lampu pendaflour. Sambil terbaring berbogel dan berselimut. Menelefon.

"hello lid!"
"ha!apa?"
"mai datang bilik aku, ada benda aku nak bagitahu."

   Rumah yang berukuran lima tingkat ini selalu aktif dengan acara peribadi di dalam rumah. Menjerit, menyanyi, gelak ketawa dan berhibernasi. Lid tinggal di tingkat 2 dan menuju ke tingkat 3 kerana sahabatnya memanggilnya. Berdebar hatinya.

  Membuka pintu tanpa beri salam dan memasuki bilik.

"Apahal nya?"
"Farhan suka pada engkau"
"Engkau ingat aku ni main dubur?"
"Dah lah aku balik bilik aku, borak tak sekolah engkau ni. Penat je aku naik"
"Kau tutup sekali lampu bilik aku sekali. Alang-alang."

Niat hanya malas untuk tutup lampu kerana sudah selesa dengan kedudukan berbaring di katil.

"Pemalas punya budak. Pasal ni je ke?"

Memang cari nahas di permainkan. Lid terus tutup suis utama elektrik.

8 comments:

  1. Wakakaka! Semata2 je! Hehe! Kdang2 ada jgk buat trick ni. Pnggil org, ckp tnpa sbb then trus mntak tlong. Wakaka! Tak brmoral btul! Tp dh lama dh buat mcm tu. Skrg buat sndiri.. :)

    ReplyDelete
  2. act dalam cerita aku yang wat macam ni..hehe..

    ReplyDelete
  3. hahaha...jahat gilerr....kakakaka...lawak2... penah gak...gini.. situasi lain sikit la

    ReplyDelete
  4. bhahahhahahha!! kah kah kah!! gelak guleng2. comel3

    ReplyDelete