Thursday, April 19, 2012

Biarlah aku simpan

Seperti di tahan,
di halang oleh halangan yang payah untuk ditembusi,
tidak boleh di korek,
dipecah,
digali,
halangan yang payah untuk ditembusi.

Aku cuba hendak mencapai,
dan menatap muka engkau dengan dekat,
tapi aku gugup,
aku hanya boleh membisu,
seperti berat untuk bersuara.

Bukan sengaja.

Tapi ia mungkin membuatkan engkau mati,
membuatkan engkau layu seperti bunga yang tanpa di siram.

Apa mungkin,
esok hari,
minggu hari,
tahun hari.

Biarkan sahaja aku yang menyimpannya,
bia saja aku pendamkannya,
kerana ia ada halangan.

Biarlah aku simpan.

3 comments:

  1. Waaah.. Bg puitis cinta pulak ehh bro, haha! Baik2 klu nk dsimpan tu.. Jgn smpai dkebas org, ngeh3..

    ReplyDelete
  2. :) kadang kadang simpan sampai tak cukup ruang.

    ReplyDelete
  3. Wooop simpanan kian penuh tapi itu adalah khazanah terindah

    ReplyDelete