Hello There!

Saturday, March 31, 2012

Peragut minda

Sekeliling terlalu banyak peragut-peragut minda. Cakap itu ini.

Tapi habuk pun tidak ada. Omong kosong saja. Tidak serupa bikin. Sama saja.

Dengar sahaja.

Friday, March 30, 2012

Raksasa menggunakan petua Mui dan Ultraman

   

Sedang duduk di bangku merah sambil menunggu kereta kuda, lenggang lengguk Raksasa datang ke arah Mui dan Ultraman. Mereka bersapa.

" Hai korang" tegur raksasa.
" Mak ai! biar betul engkau raksasa muka engkau macam tu?" terkejut Ultraman.

 Ultraman dan Mui amat terkejut dengan wajah raksasa yang sekian lama mereka tidak bersua. Wajah raksasa amat hodoh kerana dipenuhi dengan timbunan jerawat.

"Aku ada petua dari orang tua aku untuk memulihkan muka dari jerawat." ujar Mui
"Padia?" tanya raksasa.
"Engkau ambil seluar dalam yang dah pakai, engkau tekap kemuka dalam beberapa minit" ujar Mui.

  Pada hari itu, raksasa bersama ultraman tidur di rumah Mui. Selepas mandi, raksasa melihat wajahnya dan menjadi tekanan kerana dengan jerawatnya. Raksasa ke bilik cucian pakaian dan mencari seluar dalam nya. Seluar dalamnya telah pun di masukkan ke dalam mesin basuh. Raksasa cuba mencari seluar dalam ultraman, tetapi sama situasi nya juga.

  "Sekarang aku tak kisah apa yang dalam aku akan ambil sebab aku nk cepat baik." ujar raksasa.

Raksasa mencari seluar dalam Mui pun sama begitu.

Beberapa minit.

Raksasa mencapai baju dalam Mui yang tidak lagi di masukkan ke dalam  mesin basuh. Raksasa pun menyapu-nyapukan di muka nya dalam beberapa minit. Mui melihat dan menjerit.

"Apa engkau buat ni raksasa dengan bra aku?" jerit Mui.
"Aku nak baikkan jerawat. Aku rasa ubat macam ni lagi cepat baik dari seluar dalam sendiri.." jawab raksasa.

Raksasa kena disumbatkan ke dalam mesin basuh oleh Mui kerana menggunakan baju dalam Mui. Pada esok hari mukanya berseri-seri.

Tuesday, March 27, 2012

Maafkan

Walaupun aku menghadapinya dengan tenang, tapi masih aku akan usaha kan.
Mengaku,
membuang duri ke tanah,
engkau terasa sakit memijak nya,
hati dijajah dengan duri itu.

Maaf.

Harap di maafkan.

Monday, March 26, 2012

Aku tetap pilih satu

Satu dan dua,
aku tetap pilih satu.

Aku tidak berpaling,
kerana hanya kau satu.

Kemahuan untuk menemai setiap masa,
untuk kau yang satu,
segala perilaku dan apa yang di rasa,
untuk kau yang satu.

Aku mahu satu - satunya kau.


Sunday, March 25, 2012

Menuju kedepan untuk masa depan

Kedutan,
berkerut,

pandang ke langit,
terang,
terang sungguh.

Terbang seperti superman.

Saturday, March 24, 2012

Edward Sharpe & the Magnetic Zeros - Simplest Love


This is a song for my simplest love
A simple song for a simplest love
Her eyes are green, her hair is brown
This is a song for my simplest love

A constant song for a constant love
No difficult chords, easy to play
A simple song for a simplest love
Her eyes are green, her hair is brown ..

Thursday, March 22, 2012

Awak

" hai "

" hai awak "

" awak..."

" yer.. saya "

" awak "

" saya..cakap je la "

 " saya suka panggil awak, awak "

" memang saya suka jawab saya "

Monday, March 19, 2012

anasir yang kotor


Hari tu aku melintas sebuah titi yang kecil dan halus seperti seurat benang. Aku melihat bayang aku di air longkang yang kotor itu. 
Adakah itu aku?
Yang kotor, banyak dosa-dosa yang aku lakukan.
Adakah kekotoran dalam diri aku selama ini seperti itu?
Sampah, najis, sisa-sisa yang jijik.

Aku kesebatang paip dan berwuduk. Berdoa meminta keampunan.

Thursday, March 15, 2012

Berpaku tekan

Engkau memberhentikan kata-kata,
bermonolog dalam hati.

Aku tidak tahu.
Aku tidak fasih.
Aku tidak memahami.

Masih di sini,
seperti yang dulu,
tiada ajakan paradikma,
aku masih berpaku tekan.

Pendirian aku masih belum pudar,
masih tidak tidak campur dengan kimia,
asid,
masih lagi berpaku tekan.

Janganlah engkau risau,
Aku masih lagi berpaku tekan.

Tuesday, March 13, 2012

Lesap

Lesap entah ke mana?
hilang tanpa di kesan?
sandiwara saja.

Thursday, March 8, 2012

Identiti

Identiti,
cermin diri sendiri,
cuba cermin diri sendiri,
lihat diri,
ada apa pada diri,
renungkan diri.

Identiti,
bukan gila menyendiri,
untuk membetul tuli,
cantik hanya di dalam hati,
hanya tuhan mengetahui.

Identiti,
perempuan lelaki,
untuk menyedari,
adakah betul tempat engkau berdiri?

Wednesday, March 7, 2012

Jiwa-jiwa rakus



Rentapan untuk membunuh jiwa-jiwa rakus,
dari hati yang tulus,
kejam,
tetapi tidak sekejam engkau,
hanya membedil manusia yang tidak berdosa,
engkau binatang,
eerghhh...


Tuesday, March 6, 2012

Memang tak kisah apa

Bila makan chicken chop ke,
stik ke,
pakai tangan.
Bila makan nasi goreng ke,
mee goreng ke,
pakai sudu dan garfu.

Memang tak kisah apa.

Monday, March 5, 2012

Bahak-bahak

Terbahak-bahak,
tanpa henti,
Terbahak - bahak lagi,
jangan sampai menangis pula.

Hati geli.
Terbahak-bahak.

Saturday, March 3, 2012

Mak ganyah Mak mot

Mak ganyah : oi! engkau dah ambik duit?

Mak mot : duit penye nyah?

Mak ganyah : ala duit gitu-gitu

Mak mot : ko ni nyah!aku tak faham la duit ape..

Mak ganyah : ala duit, duit!

Mak mot : baik ko cakap betul-betul, kalau tak aku baling carburetor ni!

Mak ganyah : yela-yela.. air duit dari suami ko. Ko kata nak cucu. Eh! silap. Nak anak... hehehe

Mak mot : engkau ni borak macam budak tak sekolah! adap simpan kat rumah?

Mak ganyah : hehehe..sorry sorry.. aku solo..hehe

Friday, March 2, 2012

Mui, Utraman, raksasa featuring hantu budak


Sekumpulan rakan yang sedang berkhemah, Mui, Ultraman dan raksasa. Mereka hanya berkhemah di sebuah sekolah yang tidak diketahui. Sekolah ini sudah lama di tinggalkan. 

Itulah motif mereka berkhemah.

Panjang sangat untuk diceritakan tentang apa mereka buat. Akhirnya Mui dan ultraman digigit dengan hantu bayi ini. Mati.

Raksasa selamat.
Kerana hantu ingat raksasa itu hantu. Muka hodoh dan gigi tajam.