Monday, January 23, 2012

Wahai burung

Apa yang aku ingat adalah aku berada di tepi sungai yang dekelilingi dengan hutan batu yang banyak ragam. Berjalan tanpa hala tuju, menyepak batu-batu kecil ke sungai. Aku terlihat seorang gadis dan tiba-tiba berdebar seperti ferrari berlumba.

Aku senyum padanya dan ia terbalas. Aku melihat tanpa mengelip.

"Hai, u adalah penyeri sungai ini." teguran selamba padanya.

Dia senyum malu.

Dari masa itu kami mengenal sesama sendiri. Walau jauh kami sentiasa berhubung. Burung merpati adalah perhubungan yang kami lakukan.

Selepas itu kami mula keluar bersama. Kami berborak, makan, menonton pementasan dan jalan-jalan. Sekarang, aku berdebar-debar bersama dengannya.
Masa akan datang, aku cuba menawan nya. Wahai burung, jangan engkau berhenti terbang atau patah sayap.

5 comments: